Kootussa Ravissa

28. tammikuuta 2014

Kürin suunnittelua

Hertta saikin tästä päivästä vapaapäivän kun minä juutuin töistä päästyäni koneelle, ja innostuin aloittamaan mun lopputyötä. Hertta tuskin laittaa pahakseen, kun ei mentykkään illalla pimeään ulkokentälle tuuleen ja lumisateeseen... Mun pitäisi palauttaa jonkunnäköinen raakaversio valmiista lopputyöstä maaliskuun alkuun mennessä, jotta saan tarvittavat korjausehdotukset ajoissa, jotta voin palauttaa 30.4 mennessä valmiin lopputyön arvioitavaksi. Hups, olen taas ajoissa ja silleen... Noh, ei anneta sen haitata! Äkkiä saan väsättyä tekstiä, jos vain sille päälle satun (Tosin tää bloggerin avaaminen ei auttanut asiaa.. :D )

En tiedä miksi, mutta yhtäkkiä tuli kesken antibioottiresistentistä kirjoittaessa  mieleeni kürin teko.

c Janna Mari Pehkonen
Tampere Dressage Festival 2013, Prix St Georges
Olen siis jo vähän suunnitellut meille küriä, jos ensi kesän kisoissa vaikka sitä tarvittaisiin. Taso olisi siis Intermediate I tässä kürissä. Olen tehnyt raakaversion jo ohjelmasta, eli mitä tehdään ja missä järjestyksessä ja miten ne temput esitän. Itse keskityn tosi paljon raviohjelmaan, sillä se on meidän vahvuus. Raviohjelmaan lisään haastetta, kun taas laukkaohjelman pyrin pitämään ainakin aluksi meille aika helppona. Toki jos kesken kauden tuntuukin liian helpolta, niin aina voi vaikeuttaa!
Sen tarkemmin en ajatellut vielä paljastaa meidän kürin juttuja, koska se on oikeasti vasta alkutekijöissään. Välillä jopa mietin, että ei meillä ole mitään asiaa mihinkään küriin ja annan asian olla. Joku back up plan kuitenkin olisi syytä olla. Ainakin varuiksi. Mistäs sitä tietää...?

c Riikka Vuorinen
Vihti Dressage Center 2013
FEI Va A
Musiikki tuottaa suurimman päänvaivan. Ohjelman suunnittelin alustavasti melko nopeasti, mutta miten ihmeessä mä keksin sopivan musiikin? Ja vielä isompi kysymys; Miten ihmeessä mä saan TEHTYÄ sen musiikin?! 
En todellakaan ole mikään tietokone  nörtti joka osaa käyttää tietokoneohjelmia hyvin. Sitten mun pitäisi yhtäkkiä osata muokata musiikkia ohjelmaan sopivaksi? Justjoo.

Ehkä ensin lähden liikkeelle siitä, että alan miettimään meille sopivaa musiikkia. Haluaisin että biisit ovat sellaisia, että ne tunnistaa. On paljon kivempi mun mielestä seurata küriä jossa voi havahtua kesken kaiken "Hei mä tiiän tän biisin!".
Oon aikalailla yksin tän asian kanssa, ei oikein ole ketään keneltä kysyä ja vaivata. Vähän olen kuitenkin jo saanut tutuilta vinkkejä, jotka ovat kürin tehneet aiemmin.

Ja eikun musiikkia kuuntelemaan ja miettimään missä biisissä olisikaan Hertan raviaskelille sopiva tahti...?


c Janna Mari Pehkonen
Mäntyharju 2013
Raviohjelmasta me napataan aina pisteet.

8 kommenttia

  1. Munkin olisi tarkoitus alkaa tehdä valmentajan kanssa meille omaa kur-ohjelmaa, joten täällä ainakin yksi kiinnostunut kuulemaan ohjelmastasi lisää, kunhan saat sitä edistymään. Itsekin jännitän kovasti kurin tekoa, mutta onneksi valmentaja on auttamassa! :) Tsemppiä sinne tulevalle kaudelle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu katsotaan saanko jotain aikaseksi! Enköhän mä täällä jotain esipäivittelyä küristä tee... :) Jos siitä tulee päivänvaloa kestävä ;D

      Tsemppiä myös sinne päin tuleviin kisoihin!

      Poista
  2. Täällä myös yksi jonka pitäis saada kesälle kúri valmiiks! Viime vuonnahan mä tein mun ekan kúrin ja yksin myös! Tai Riitta auttoi tietty vähän sen laukkaohjelman kokoamisessa, mut musiikin jouduin tekemään ihan yksin. Latasin vaan youtubesta ja liitin videonmuokkausohjelmalla ja laitoin youtubeen ja latasin taas mp3 ja poltin levylle. Oli aika kova homma varsinkin kun niitä piti niin moneen kertaan polttaa, että tulee sitten varmasti tarkassa kohdassa musan vaihtumiset yms.. :D tällä kertaa kylllä ajattelin ottaa johonkin ammattilaiseen yhteyttä siinä kun se oli niin hirvee homma silloin viime vuonna. :/ Tsemppiä sullekkin nyt kúrin tekemiseen! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai kauhee ku kuulosti hankalalta hommalta!!! Eihän mulla oo aikaa ja hermoja rupee säätää :D pitää kyl tosiaa kysellä riitalta vaik jotai vinkkejä ja mielipiteitä... en vaa ikin kehtaa :D
      Mä varmaan delekoin tuon musan tekemisen mun kaverille joka väittää osaavansa tehdä ;) katsotaan josko tästä tulee mitään!

      Teillä pitääkin olla sit hyvä kür kun valloitatte junnuluokat ;)

      Poista
  3. Tosi kiva postaus Noora! Ja onnea kúrin tekoon :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti :) onnea kyllä tarvitaan, ja tuuria varsinki mun kohdalla :D

      Poista
  4. Hyvin sä saat sen tehtyä, mäkin just sain oman kürin tehtyä alustavasti :D kiva kuulla et joku muuki haluu kayttää tunnetumpia kappaleita eikä aina ihan jotain outoja :D mut mä sain oman musiikin tehtyä tyyliin puolessa tunnissa, hiomista on vielä, mut noin suunnilleen on jo valmis :) ei se oo niin vaikeeta kun vaan yrittää! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ohho! No se oli nopeaa toimintaa :) enköhän mäki saa jotain aikaan kun pääsen vauhtiin!

      Poista

Jätäthän kommenttisi!

En julkaise asiattomia/provosoivia kommentteja. Risut ja ruusut ovat tervetulleita, kunhan kommentointi pidetään asiallisena!